Z6_PPGAHG8001C6B0QP77BB1I2HU1
Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно
Z7_PPGAHG8001RLB0Q5AVKQL510H7

Издаване на разрешително за водовземане и ползване на повърхностен воден обект - язовир, когато за реализиране на водовземането е необходимо изграждане на нови системи и съоръжения

Какво представлява услугата

Описание

За правото на ползване на повърхностен воден обект - язовир се издава разрешително. когато за реализиране на водовземането е необходимо изграждане на нови, реконструкция или модернизация на съществуващи системи и съоръжения.

- Правно основание

  • Закон за водите - чл. 52, ал. 1, б. б, а, т. 1, чл. 44, ал. 1, чл. 46, ал. 1, т. 1, чл. 67, ал. 1 и чл. 60
  • Наредба за ползването на повърхностните води - чл. 2, Глава втора, Раздел I и Раздел III

- Какво е необходимо да приготвя предварително

За откриване на процедура за издаване на разрешително кандидатите подават заявление по образец, одобрен от министъра на околната среда и водите и публикувано на интернет страницата на МОСВ. Към заявлението прилагат:

 

• Заверен документ за платена такса за издаване на разрешителното.
• Актуална скица или карта за имотите, в които ще се извършва дейността, заверена от съответния компетентен орган.
• Документ, удостоверяващ съгласието на собственика на съоръженията, или договор със собственика на съоръженията за предоставяне на услугата "водоподаване" - когато водовземането е пряко свързано с използване на съществуващи съоръжения на язовири, както и в случаите, при които водоползването се осигурява чрез съществуващи хидротехнически съоръжения за улавяне, довеждане и акумулиране на вода.
• Декларация за обстоятелствата по чл. 71, ал. 2 от Закона за опазване на околната среда.
• Предварително (прединвестиционно) проучване или съответната разработена фаза на инвестиционния проект с обхват и съдържание съгласно Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (обн., ДВ, бр. 51 от 2001 г.);
• Когато е необходимо изграждане на хидротехническо съоръжение, в проучването или в инвестиционния проект се разглеждат необходимостта и възможността за изграждане на съоръжение за осигуряване на миграция на рибите и на другите водни организми (рибен проход).
• Обосновка на заявеното водно количество, съгласно нормите за водопотребление, определена по реда на чл. 117а, ал. 2 от ЗВ или § 140 от ПРЗ към ЗИД на ЗВ (обн. ДВ, бр. 61/2010 г.).
• Документи, удостоверяващи съгласието на собствениците на имоти, които ще бъдат засегнати от завиряването и строителството на съоръженията, съгласно чл. 23, ал. 3 от Наредба за ползването на повърхностните води.
• Съгласувателни становища на компетентните органи, свързани със засягане на изградена инфраструктура и с възможността за промяна на предназначението на земеделските земи и на горските територии, които ще бъдат засегнати.
• Копие или само се посочва номерът на действащ (влязъл в сила или подлежащ на предварително изпълнение, както и незагубил правно действие) административен акт, издаден по реда на глава шеста от Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие, за одобряване, съответно съгласуване на инвестиционното предложение, за чието осъществяване се иска разрешаване на водовземането и/или ползването на водния обект (в т.ч. писмо от компетентния орган по отношение приложимата процедура по реда на глава шеста от Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие).
• Схема, в т.ч. текстово описание на пътя на водата от мястото на водовземане до мястото на потребление, с технически параметри на съоръженията, както и връзката със съществуващи водностопански системи и съоръжения.
• В зависимост от заявената цел на водовземане се представят и документите посочени в чл. 24 и чл. 25, глава втора, раздел III на Наредбата за ползването на повърхностните води:
• за цел питейно-битово водоснабдяване: проект за санитарно-охранителна зона;
• за цел самостоятелно питейно-битово водоснабдяване: проект за санитарно-охранителна зона и писмен отказ от ВиК оператора за присъединяване към водоснабдителните мрежи и съоръжения поради липса на техническа възможност (няма изградена водоснабдителна мрежа), в който да е посочен и срокът за липсата на условия за присъединяване;
• за цел напояване: документи, удостоверяващи размера на напояваните площи и искане на собствениците и/или ползвателите на заявените площи за напояване;
• за цел пожарогасене: част пожарна безопасност;
• за цел аквакултури: описание на технологията на отглеждане, вида и предназначението на аквафермата (в т.ч. угояване, отрастване и др.);
• за цел прехвърляне на води между речни басейни: доказателства относно необходимостта от прехвърляне на води;
• за цел завиряване на новоизграден воден обект: проект за завиряване.
• Удостоверение за регистрация на земеделски стопанин (в случаите по чл. 50, ал. 3, буква „г”).
• Обосновки, изчисления и доказателства за изпълнение на изискванията по чл. 156е, ал. 2 от Закона за водите – само в случаите, когато чрез изгражданите съоръжения се изменят физичните характеристики на повърхностно водно тяло.

 

Процедура

 

В 20-дневен срок се проверява дали заявлението съдържа изискващите се информация и приложения съгласно обявения образец и дали съдържанието на приложените документи отговаря на изискванията на ЗВ.Ако заявлението отговаря на изискванията на ЗВ се извършва писмена преценка, която е неразделна част от документацията, въз основа на която се издава разрешителното или отказът за издаване на разрешително.Когато не са изпълнени изискванията на ЗВ се уведомява заявителя да отстрани несъответствията в срок до два месеца.При неотстраняване на несъответствията в двумесечния срок документите не се разглеждат и не се открива процедура, за което заявителят се уведомява писмено.В 20-дневен срок след изтичане на срока по разглеждане на документите и ако не са налице основания за отказ се изготвя съобщение, което се изпраща на кмета на съответната община за публично обявяване и се поставя на интернет страницата на МОСВ.

Образци на документи

Възможни начини за заявяване

През портал за предоставяне на електронни услуги,Със заявление на гише в център за административно обслужване,Със заявление по електронна поща,Със заявление по пощата,По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

- Описание на електронно заявяване

I.    Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:

 

  1. Вход в Моето пространство (eGov.bg).
  2. Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП) или мобилен електронен подпис.
  3. Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
  4. Натиснете бутон Заяви услуга.

 

След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителя в Системата за сигурно електронно  връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.


За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук

 

II.    Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:
 

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
  2. Съхранете електронната форма на вашия компютър.
  3. Отворете формата с Adobe Reader. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
  4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  5. Попълнете полетата във формата.
  6. След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Запази или ако доставчика на услугата изисква подпис подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) за да се генерира уникален номер на заявката .
  7.  След приключване, съхранете формата на вашия компютър.
  8. Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване към Министерство на околната среда и водите.

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

от 2 до 5 месеца, съгласно Условията и реда за издаване на разрешителни

Начини на плащане

На гише в административно звено за обслужване с банкова карта,По банков път

Такси

За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 500 лв.

 

За издаване на разрешително за водовземане и ползване на повърхностен воден обект - язовир, когато за реализиране на водовземането е необходимо изграждане на нови системи и съоръжени, съгласно Тарифата за таксите, които се събират в системата на МОСВ (обн. ДВ. бр. 39/2011 г.) се изисква такса в размер на 500 лв. 255,65 евро - ПМС № 136/2011 г., чл. 8, ал.1, т. 2а.

- Резултат от услугата

Кой издава резултата от услугата

Министър на околната среда и водите

Как ще получа резултата

Като електронен документ в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване,На хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване,На хартиен носител чрез лицензиран пощенски оператор

+ Административни звена, предоставящи услугата

Отдел "Център за административно обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Оборище, бул. "Княгиня Мария Луиза" № 22, п.к. 1000
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)940 6501
Адрес на електронна поща: [email protected]
Работно време: Стандартно, от 09:00 до 17:30, При наличие на опашка пред отдел "Център за административно обслужване", работния ден се удължава до обслужване на всички потребители, но не повече от 2 работни часа.

 

Дирекция "Управление на водите"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Оборище, бул. “Княгиня Мария Луиза" № 22, п.к. 1000
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)9406501
Адрес на електронна поща: [email protected]
Работно време: Стандартно, от 09:00 до 17:30, Работно време от 9:00 часа до 17:30 часа.

- Допълнителна информация

Доставчик на услугата

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Не